Det Sociale Website

Workshop: Brugergeneret indhold på virksomhedens hjemmeside

Arrangør: Bysted & Realdania

Tid: - Torsdag 25.02 kl.9.30-11

Sted: Realdania Jarmers Plads 2 1551 kbh V

Tilmelding

Forhåndstilmelding via mail til Normann Sloth eller direkte til Social Media Week der åbner for tilmelding i starten af feb. 2015

 

Hvad hvis man på 2 timer sætter en designer, en koder og en masse innovative og kreative mennesker sammen? Kan man så skabe grundlaget for en nyskabende og social hjemmeside for Realdania? På dette spor ligges der op til mere end et oplæg vi ønsker i co-creation at høre jeres ideer og inputs til ”Det sociale Realdania website.

Inden vi siger farvel er målet, at vi i fællesskab har produceret nogle færdige løsninger, som umiddelbart kan implementeres på realdania.dk

i fællesskab producere vi færdige løsninger, som umiddelbart implementeres på realdania.dk

Hvordan laver man et virksomhedswebsite der ikke blot påstår al verdens fortræffeligheder men afspejler brugernes, leverandørernes og medarbejdernes virkelige oplevelse af brandet? Og hvordan kan man gå fra en situation, hvor brugere og kunder ikke blot er tilskuere eller forbrugere men kilde til innovation og udvikling?

 

"i fællesskab producere vi færdige løsninger, som umiddelbart implementeres på realdania.dk"

Det handler ikke om markedsføring men om muligheder og en anden måde at drive kommunikation og forretning på

Der er sociale platforme og der er virksomhedens website. Alt for ofte oplever man som bruger at virksomheder eller organisationer kommunikere på to forskellige niveauer. Polerede floskler på websitet og dialog og erfaringsudveksling på de sociale platforme. Fremtidens virksomhedswebsites skal ikke blot fungere som envejs kommunikationskanal men være en platform for dialog videndeling, kultur, værdier og facilitering.

Del 1

  • Inspirationsoplæg og diskussion – Hvem har med overbevisning formået at forene virksomhedes website og identitet med kommunikationen på de sociale medier?
  • Erfaringer fra Kampagnen ”Underværker” hvor brugernes aktivitet på de sociale medier blev brugt til udvælgelse af hvilke projekter der skulle have støtte
  • Hvilke ideer er der til integration og sammenhæng
  • Hvad skal man overveje? Do’s and don’t
  • Er der juridiske udfordringer?
  • Hvad kan man integrerer? Hvilke medier?
  • Hvilken værdi giver det?  For organisationen? For brugerne?

Del 2

Vær med til at skabe Realdanias nye inddragende website

Med jeres kreative input, en digital designer, en kommunikationsekspert og UX-ekspert vil vi med jeres hjælp udvikle ideer visualiseret i en live prototype. Målet er at skabe det optimale virksomheds/organisations website, hvor social ikke blot er et ”Del” link på forsiden men grundlaget for kommunikation og videndeling.

du møder

Mikkel Noe West

Chef for strategi i Propeople Bysted
   www

 

Nicolai Hauge Knudsen
Senior digital rådgiver i Propeople Bysted
  www

 

Per Sommer

Per Sommer
WEB redaktør Realdania
   www

 

Normann Sloth

Normann Sloth
WEB manager Realdania
    www

Øvrige Realdania events

Realdania har forberedt tre events:

Mandag d. 23. feb. 9.30 - 11.00 Realdania: Byen taler til dig

Vi sæter fokus på oplevelser og information om byen formidlet via mobil app.

Hvordan giver podwalks, podruns, apps, instawalks og hashtags en bedre oplevelse af byen? Kom og hør om Dansk Arkitektur Center og Realdanias erfaringer med faglig formidling via mobilen i det offentlige rum - og få et bud på den gode mobilapp fra Greener Pastures. Mød også Missdesignsays, der trækker et par internationale betragtninger med i debatten – og få et bud på, hvordan fremtidens kommunikation med byen bliver

Uddybende info

Fredag d. 27.feb. 9.00 - 11 Realdania: LinkedIn workshop

Vi ser på de mange, måske oversete, muligheder med LinkedIn. Muligheden for at skabe en stærk digital identitet og tilstedeværelse for dig og for organisationen.
Vi skal ikke bare snakke. Vi vil også gerne være hands-on så du ikke går tomhændet hjem.
I workshoppen vil du få helt konkrete råd og tip til styrkelse af din egen profil og ikke mindst din LinkedIn-ageren. 

Uddybende info

 

Tilmelding

Forhåndstilmelding via mail til Normann Sloth eller direkte til Social Media Week der åbner for tilmelding i starten af feb. 2015

{{ title }}

{{ description }}