Tilmelding til opstartsseminar
Opstartsseminaret er for jer, der har fået støtte gennem 'Steder vi mødes' til at udvikle jeres projektidé. Frist for tilmelding er 1. maj 2024.
Arrangementet er afholdt
Adresse
Realdania
Jarmers Plads 2
1551 København V
Arrangør
Realdania

På opstartsseminaret får I mulighed for at møde folkene bag de andre 'Steder vi mødes'-projekter rundt om i landet og udveksle erfaringer og inspiration.
Vi har også sat tid af til to faglige inspirationsoplæg, drøftelse i grupper om de temaer, der optager jer - og mulighed for at få svar på jeres spørgsmål til det kommende udviklingsarbejde.
Kom gerne flere deltagere
Vi anbefaler, at I deltager flere personer (gerne 3-4 stykker) fra projektet, hvis I har mulighed for det. Alle deltagere fra projektet skal tilmelde sig her på siden.
Hver deltager skal vælge, hvilket tema de gerne vil arbejde med/drøfte på seminaret
Efter projektpræsentationer og oplæg fordeler vi os i fire grupper, hvor der bliver mulighed for at drøfte det, der fylder mest i netop jeres projekt. Når I tilmelder jer, skal hver deltager derfor vælge, hvilket tema, de gerne vil drøfte på seminaret. Vi anbefaler, at I fordeler jer på flere temaer, så I kommer omkring det, der er vigtigt for jer. Temaerne, I kan vælge, er:
- Organisering og samarbejde
- Økonomi og finansiering
- Fysiske rammer
- Målgrupper og aktiviteter
Lav en kort præsentation af projektet
Vi vil bede jer forberede en kort præsentation af jeres projekt, gerne med slides (maks. fem slides i en PowerPoint eller PDF), som I sender til svm@carlberg.dk senest den 10. maj. Der er sat ca. 7 minutter af til at præsentere hvert projekt, og vi vil bede jer komme omkring de her spørgsmål:
- Projektidé: Hvad går projektet ud på, og hvad er det for et mødested, I vil skabe?
- Sted: Hvilket sted har I udset jer, og hvordan er de fysiske rammer i dag?
- Målgrupper: Hvem er målgrupperne for jeres projekt, og er der grupper blandt de ældre, I har særligt fokus på?
- Aktiviteter: Hvilke aktiviteter planlægger I skal foregå i jeres mødested?
- Organisering: Hvordan er projektet forankret i jeres lokalområde, og hvem samarbejder I med?
- Udviklingsfasen: Hvad forestiller I jer, at I særligt skal arbejde med i udviklingsfasen?
Program
09.45-10.00 Ankomst med kaffe og croissanter
10.00-10.10 Velkomst
ved Laura Kristine Bjerre Munch, Realdania
10.10-10.25: Introduktion til udviklingsfasen: Hvad sker hvornår?
ved Nicolai Carlberg, Carlberg
10.30-12.00 Præsentation af projekter
Præsenter jeres projekt og hør om de andre otte projekter fra hele landet, som har fået støtte gennem 'Steder vi mødes'
12.00-12.45 Frokost
12.45-13.10 Inspirationsoplæg: Ældre og ensomhed
ved Christine E. Swane fra Fonden Ensomme Gamles Værn
13.10-13.35 Inspirationsoplæg: Fra idé til projekt
ved Julie Skaar fra Motorfabrikken Marstal
13.35-13.50 Kaffepause
13.50-14.50 Temadrøftelse: Hvad har vi behov for at arbejde videre med?
- Organisering og samarbejde
- Økonomi og finansiering
- De fysiske rammer
- Målgrupper og aktiviteter
14.50-15.00 Tid til spørgsmål
15.00 Tak for i dag
Transport: Realdania ligger i gåafstand fra både Vesterport Station og Hovedbanegården. Kommer I i bil, kan I finde info om parkering her:
Parkering hos Realdania