Læringsrum og Indeklima
Udgivelsesdato
november 2024
Sideantal
110
sider
Forfatter(e)
Lisa Rosén Rasmussen, Lektor, Institut for Pædagogik og Uddannelse, Aarhus Universitet, Bodil Hovaldt Bøjer, Adjunkt, Institut for Visuelt Design, Det Kongelige Akademi, Kasper Lynge Jensen, Lektor, Institut for Byggeri og Bygningsdesign, Aarhus Universitet
En forskningsrapport om samspillet mellem pædagogik, læringsrum og indeklima
Forskningsprojektet ’Læringsrum og indeklima. En undersøgelse af potentielle pædagogiske indeklimapraksisser og deres betydning for det gode indeklima’ er en del af et forsøgsprojekt støttet af Aarhus Kommune om at udvikle en efteruddannelse til pædagogisk indeklimaambassadør for pædagogisk personale i skoler og fritidstilbud.
Målet med uddannelsen er at klæde deltagerne på til at kunne arbejde aktivt med forholdet rum, pædagogik og indeklima for derigennem at skabe bedre læringsmiljøer. Uddannelsen er udviklet og afholdt i et samarbejde mellem Aarhus Kommune, Dansk Center for Undervisningsmiljø (DCUM), Det Kongelige Akademi og Aarhus Universitet.
Vi har støttet publikationen som en del af vores indsats Skolernes Indeklima.