x

Eksklusivitet og ro

Forretningsidéen på Tranekær udspringer i herregårdens eksklusive og uforstyrrede karakter. Slottet bruges i dag som bolig for ejerne, men med projektet er det også blevet muligt at huse gæster på kortere ophold. Tanken var – og er – at give bygningerne en vigtig funktion i virksomhedens fremtidige drift. Dermed er der skabt et stærkt forretningsmæssigt motiv for bevaring

14 værelser til gæster

Projektet har konkret omfattet indretning af 14 dobbeltværelser med eget bad og toilet. Det tidligere anretter-køkken er sat i stand, og på første sal er et nyt mødelokale kommet til. Køkkenet på første sal og en lille spisestue er også istandsat, og de gamle stuklofter er restaureret og fremstår nu så smukke som nogensinde.

En kombination af privatliv og virksomhed

Projektet demonstrerer på bedste vis, hvordan man kan koble privatliv og virksomhed i en fredet hovedbygning. Christian Ahlefeldt-Laurvig, hvis slægt har været ejere af Tranekær i 13 generationer fortæller, at man satser på erhvervskonferencer, ’tys-tys-møder’ og særarrangementer – fx lederseminarer, jagtselskaber og intimkoncerter.

 

Fremtidens Herregård - kampagnen

Siden 2008 har vores kampagne Fremtidens Herregård arbejdet for fremsynede initiativer og idéer, der puster nyt liv i herregårdenes historiske bygninger og bidrager til at sikre og udvikle de unikke kulturværdier. 

Med kampagnen har vi  afholdt tre idékonkurrencer, hvor alle herregårdsejere var inviteret til at byde ind. I alt har 36 projekter fået støtte til at gøre den gode idé bedre, og 24 herregårde har fået støtte til at føre den ud i livet.

Fremtidens Herregård