CFO med veludviklede lederevner og solid finansiel værktøjskasse
Realdania står foran en vigtig ledelsesmæssig transition, da den nuværende CFO snart går på pension som CFO. Rollen er central i organisationens fortsatte udvikling, hvor den nye CFO får det overordnede ansvar for økonomi, risikostyring, IT, bæredygtighedsrapportering samt driftsområder som kantine og reception. Rollen er placeret i den udvidede ledelse med direkte reference til CEO.
Realdania søger en ny CFO til at lede organisationens afdeling for økonomi, risikostyring, IT, bæredygtighedsrapportering samt driftsområder som kantine og reception. Et væsentligt fokus for den nye CFO er det brede økonomiansvar, herunder en central rolle i cash flow- og risikostyring. Derudover forventes CFO’en at understøtte investeringsteamet med analyser og faglig sparring og dermed bidrage proaktivt til at sikre både struktur og transparens.
Rollen kræver en erfaren leder, der både kan agere strategisk partner for CEO og CIO samt fungere som garant for professionel styring af organisationens forretningskritiske funktioner. CFO’en skal bidrage til at sikre, at der er ‘orden i penalhuset’ og hvor der er fokus på at opretholde høj integritet og troværdighed. Vedkommende har en bred berøringsflade i organisationen, hvor funktionen skal anerkendes som en forretningsorienteret og værdifuld samarbejdspartner.
Om stillingen
Rollen som CFO er central i Realdanias fortsatte udvikling, hvor governance, IT, digitalisering, bæredygtighed og effektive processer spiller en stadig større rolle. CFO’en skal sikre, at økonomifunktionen forbliver robust, professionel, effektiv og understøttende i forhold til Realdanias filantropiske formål, foreningsudvikling og drift, samtidig med at CFO’en spiller en afgørende rolle i den fortsatte udvikling af organisationen. Man vil i rollen lede en organisation på ca. 25 – 30 medarbejdere fordelt på flere teams, der ledes af teamledere.
CFO’en indgår i Realdanias udvidede ledelse og samarbejder tæt med kolleger i datterselskabet Realdania By & Byg. Der forventes et tæt samspil med organisationens øvrige funktionschefer for at sikre, at projekter og processer gennemføres effektivt og på et højt fagligt niveau.
Den rette kandidat er en samarbejdsorienteret og struktureret leder med evne til at uddelegere ansvar og skabe rammer, hvor teamledere kan lykkes, men stadig med en selvtillid i forhold til faglig kunnen og retning. Erfaring fra den finansielle sektor og beslægtede industrier vil være en fordel, men det afgørende er evnen til at balancere forretningsforståelse, governance, udvikling og et stærkt purpose.
Kvalifikationer
- Erfaring med ansvarlig økonomistyring – gerne fra den finansielle sektor eller større virksomheder generelt – med fokus på at sikre, at økonomi- og servicefunktionen understøtter kolleger og ledelse samt skaber struktur og orden i organisationens processer.
- Solid erfaring med at agere som en strategisk finansiel sparringspartner for CEO og ledelse generelt i komplekse organisationer.
- Ledelseserfaring på højt niveau med evnen til at lede gennem teamledere, skabe stærke faglige miljøer og motivere medarbejdere gennem frihed under ansvar.
- Erfaring med at håndtere en bred portefølje af ansvarsområder, herunder økonomi, risikostyring, bæredygtighedsrapportering og administrative driftsfunktioner, med fokus på både strategisk impact og effektiv support til resten af organisationen.
- Erfaring med at drive digitalisering og procesforbedringer i økonomifunktioner, herunder implementering af systemunderstøttelse og effektivisering af arbejdsgange.
Kontakt og ansøgning
I arbejdet med at rekruttere en ny CFO arbejder Realdania sammen med Korn Ferry, der således varetager processen. Interesserede kandidater kan få yderligere oplysninger om stillingen ved henvendelse til Konsulent hos Korn Ferry, Alexander Hasenberg på +45 3328 8500. Motiveret ansøgning og CV skal sendes til realdania@kornferry.com
Ansøgningsfrist
Ansøgningsfrist er d. 10. oktober 2025. Ansøgninger behandles løbende.