Nyhed udsendt af Danish Venue Entreprise A/S

Når Danmarks nye sports‐ og musikarena åbner i 2016 bliver det under navnet Royal Arena. Bryggeriet Royal Unibrew og driftsselskabet bag den kommende Arena, Danish Venue Enterprise, har indgået en stor og langsigtet sponsoraftale, som blandt andet giver ret til at navngive det kommende arena i Ørestaden.
 
‐ Det er et fantastisk navn for en Arena , og det vil blive sagt millioner af gange i de kommende år. Partnerskabet med Royal Unibrew vil give os en tæt relation til en af Danmarks stærkeste brands af drikkevarer, og vi er forenet og engageret i at skabe den bedste platform for uforglemmelige oplevelser i Royal Arena i mange år fremover, " siger Dan Hammer, administrerende direktør for Danish Venue Enterprise.
 
Aftalen er Royal Unibrews mest omfattende inden for sport og underholdning, og parterne vurderer, at den er en af de fem største af sin art i Norden
 
‐ For Royal Unibrew er denne aftale interessant, fordi vi med navnet får en meget stor synlighed i forbindelse med Københavns og hele Danmarks nye arena. Det er i sig selv utroligt attraktivt og set fra et markedsføringsperspektiv noget, vi er meget stolte af at have opnået. Royal Unibrew har i mange år opbygget en profil for Royal og musikscenen via Tak Rock, som støtter opkommende bands, og har desuden en tæt tilknytning til sportsuniverset med Faxe Kondi. Netop musik og sport bliver kernen i Royal Arenas arrangementer, så derfor passer vores sponsorat og samarbejde fantastisk sammen med arenaens målsætninger. Vi glæder os til, at vi sammen med arenaen får et godt, stærkt og langsigtet samarbejde, siger Carsten Nørland, direktør i Royal Unibrew.
 
Ud over retten til at lægge navn til Royal Arena betyder aftalen, at Royal Unibrew vil samarbejde tæt med arenaen om udvikling og indretning af barer, udskænkningssteder og lounges til de 15.000 gæster, det nye byggeri kommer til at rumme. Desuden bliver Royal Unibrew hovedleverandør til udskænkningsstederne.
 
‐ Aftalen er selvfølgelig også interessant set fra et kommercielt synspunkt, da vi som leverandør af drikkevarer til arenaen sikrer os en god omsætning af en lang række af vores produkter og samtidig en stor eksponering mod forbrugerne, siger Carsten Nørland.

  • Med opførelsen af Royal Arena kommer København på linje med andre store byer som Hamburg, Berlin og Stockholm. Det forventes, at Royal Arena vil tiltrække en bred vifte af kulturelle og sportslige arrangementer Royal Arena får plads til 15.000 gæster ved koncerter og cirka 12.500 til sportsarrangementer. Arenaen kan automatisk skaleres ned til en kapacitet på omkring 3.000
     
    Royal Arena får et dedikeret og eksklusivt VIP‐niveau for arenaens kommercielle samarbejdspartnere. Parterne i ROYAL ARENA forventer, at der vil blive afholdt op til 60‐80 arrangementer om året, hvilket er en høj frekvens i forhold til andre arenaer.

{{ title }}

{{ description }}